naisen asema

jokaisen täytyy olla vastuussa itsestään
entäs jos mä en uskalla, halua enkä kykene?
entäs jos haluan jonkun mut vahvoilla käsivarsillaan kantavan
näyttävän kaapin paikan ja antavan mun valita verhot
olenko mä silloin vapaa tekemään mitä tahdon
vai patriarkaalinen viimeisen päälle?

onko sen väliä mitä tapahtuu kodin seinien sisällä
onko jokainen valinta poliittinen?
entä jos jätän tekemättä päätöksiä
ja annan elämän kantaa
olenko silloin edistyksellinen
vai taantuneempi kuin yksikään muu nainen?

entä jos mä en haluakaan valloittaa maailmaa
entä jos mun rakkaus riittää kotioloissa
tarvitseeko mun pyrkiä johtajaksi
kun maailma on kovin kaunis näinkin?

ja mikä saa kenenkään luulemaan
että mä olisin heikko ollenkaan
entä jos nautin siitä mitä tässäkin teen
keitän miehelle teen ja nautin yhdessä
lämpimästä huomaavaisuuden eleestä

ja ehkä hyvin käyttäytyvä nainen ei koskaan jää historiaan
mutta ehkä mä en halua jäädä historiaan
vaan tunteisiin, muistoihin, energiaan
onko se väärin tällä vuosikymmenellä
että voin parhaiten näin?

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s