kesän kaunein morsian

vannon kautta väärennetyn nimen
ja keksityn historiani
että vaikka en tahdo, mutta koska
en yksinkään osaa olla
aion vain huonosti kestää sinua
niinä tappavan tylsinä hetkinä
joita on hetkistämme suurin osa
sekä niinä hiukan mielenkiintoisempina aikoina
kun saamme paljon häälahjoja ja menemme
sinne minkä minä kohteeksi valitsen
ja kun saan sisustaa uuden kotimme
mieleisekseni sinun rahoillas

ja lupaan ja vannon
että hankin lapsen
fedexin pojan kanssa
ja jätän sut ainakin
kolmesti vuodessa
kun olen ensin niistänyt
sulta perintörahat
ja isiesi maat
lupaan ja vannon
ettet mua koskaan
saa rajoittaa

ja virheen jos teet
lyön sinua kalloon
ja mitään jos et tee
saat silloinkin
hengittää vain vaivoin
ja kyttään tekemisesi
ja lupaa saat menemisiin anoa
mutta turha toivoa
että sellaista multa heruis
vähän niin kuin et saa minulta
myöskään lämpöä
etkä etenkään läheisyyttä
ellei lasketa avareita sun naamalle

ja mä lupaan ja vannon
että heti kun paremman löydän
sinut lennosta vaihdan
mä olen omasta mielestäni niin
täydellisen hyvä saalis
että jos perääni itkisit
mä sulle vain nauraisin

vannon kautta tilaustyönä
jossain helkkarin kaukana
teetetyn sormukseni
että kun tulen kotiin
jonkun toisen axelta haisten
kymmeneltä aamulla
viesteihisi vastaamatta
et saa mitään silloin kysellä
koska se on sairaalloista
mustasukkaisuutta
ihan turha väittää
että välität
koska sekin on noloa tunnepaskaa
itsehän kun olen niin järkevä ihminen

sanon siis tahdon
jos sä sanot jotain muuta
niin jonkun toisen etsin
kahdessa päivässä
ei se ole niin vaikeeta
sitä on luultavasti kuitenkin
paljon mukavampi pettää kuin sua

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s