sellainen nainen minusta tulee

minusta tulee sellainen nainen
joka ei koskaan kysy
vaan tietää sanomattakin
millainen täytyy olla ollakseen
kuuliainen ja kesy
enkä koskaan siihen rooliin väsy
vaan jaksan aina hymyillä
silloinkin kun läimäyttää minua pepulle
kotona isä ja koulussa opettaja
ja työpaikalla punakka mies
minä en koskaan huuda
sillä minun ääneni ei kanna

minusta tulee sellainen nainen
joka oppii sipsuttamaan huoneissa niin hiljaa
ettei varjokaan löydä kohtaa
ja joka lipuu huoneeseen niin että
muiden silmissä säikähdys häivähtää
ja liian usein jään toiseen huoneeseen
en liiku uloskaan

minusta tulee sellainen nainen
tässä talossa
ullakolla lämmitän käsiäni
muistoissa
minä istun vieri vieressä miehen kanssa
ja kirkossa veisaamme hallelujaa
ja kotona katson ikkunasta ja odotan
odotan kuolemaa

sellainen nainen minusta tulee
jos minä en lähde nyt ja laukkujani pakkaa
kun käännyn pihatiellä
näen isoäitini katseesa pilkahduksen toivoa
sen jälkeen en koskaan katso taakseni

ja minusta tulee toisenlainen nainen
ei enää koskaan kuuliainen

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s