olen tullut kotiin

hyllyssä kaikki lukulistan kirjat
katossa varjo samanlainen kuin mielessä
keittiössä riutunut pöytä ja kaksi kissaa
radiossa maailmanloppu ja uutiskuvissa palestiina
kaapissa vähän pulloja
hengityksessä vanha viina

olen tullut kotiin
voinko jäädä tänne asumaan
olen saapunut johonkin
josta voisi tulla pysyvää
oletko sä siinä
jos vähän aikaa levähdän
vai vedätkö alkovin eteen verhon
jonka taakse jään

jos ensi viikolla pesen nuo ikkunat
saanko olla tässä vielä vähän aikaa
jos teen pannukakkua
joka vähän kärähtää reunoilta
saanko silloin tähän jäädä
koska viihdyn tässä tilassa

voitko lukea minulle otteita
tuosta kirjasta, jonka kannessa
kaksi ihmistä toisiaan koskettaa
voitaisiinko ikuisesti olla tässä
vai haluatko nähdä minut lähtemässä

olen tullut kotiin
anna, niin tähän jään

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s