minä oon syöny sen piirakan

mulla ei ole nälkä
ruoka ei vain mene alas
syöminen tuntuu ajatuksenakin
kamalan raskaalta

en jaksa keittiössä hääriä
ruokaostokset tuottavat suuria määriä
harmia, alakuloa ja pettymystä
salaattiainekset mätänevät kaappiin
laitan oven säppiin

jos mä laihdun vielä
niin minä kuolen
ja jos niin käy
voi joku suoraan ihon läpi
osoittaa noidannuolen
sillä sellainen on
tunkenut tiensä
minuun, se ei ole samanlaista
kuin jos joskus vähän sattuu

vaan se on kokonaisvaltainen
katkeruus, ahdistus, alakulo
joka painanut on minut tähän tilaan
jossa en tunnista itseäni peilistä
enkä tiedä, että painan
kymmenen kiloa vähemmän
kuin olen ajatellutkaan
eikä mulla ole mitään asennevammaa
mutta häiriö kehittynyt on varmaan
salakavalasti änkenyt elämääni
eikä ruoka mene alas
sitä pelkään ja vihaan ja inhoan
ilman syytä

jos voisi saada sellaisen pillerin
ettei tarvitsisi lainkaan syödä
ja pitäisi valita
että ottaisiko sellaisen pillerin
ja olisi syömättä koko loppuelämänsä
vaiko jatkaisi kuten tähänkin asti
niin ottaisin riemusta kiljuen sen pillerin
kaikista kulinaristisista nautinnoista luopuisin
sillä mä en jaksa enää
mä en jaksa enää tätä
hetkeäkään

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s