olen mä onnellinen

sä kysyt oonko mä onnellinen
”joo, oon mä onnellinen”
mä kysyn, ootko sä onnellinen
”joo, oon mäkin onnellinen”
hetken aikaa ilmassa häilyy
epämukavuus, vaivaantuneisuus
mä kilisytän mun kynsiä
viinilasiani vasten
miettien, miten näyttää
enemmän siltä että olisin elämässä kii
ja vähemmän siltä, että
kaipaan sua niin

sä kerrot niistä päivistä
jolloin kaikki on seepianväristä
ja auringonsäteet häikäisee
ja sun lapsi, se käsivarsiesi
otteessa kikattelee
ja sun hiukset on meriveden suolaamat
ja kaikki on niin valoisaa
ettei silloin sun mieleesi tietenkään juolahda
ajatuskaan, häivähdyskään minusta

ja sä mietit
että mä olen niin viilee
että hyppelen porttikongeissa
kihertelen roiseissa juhlissa
ja että tunnen niin paljon jengiä
etten tarvitse sua enää
niin sä mietit kun katsot mua
ajattelet, että pidän nuhjuisena sua

ja mä katson sua hiljaa
kun etsit pullonavaajaa
huoneistossa on paljon ääniä
mutta ne ovat niin etäällä
on vain yksi maailma
se on tässä, tänään, täällä

mä suljen oven takanani
pyyhin kyyneleen silmäkulmastani
ja kävelen hälyyn, virtaan
se jättää muhun pinnan
jonka alle ei pääse kai kukaan
enää jälkeesi sun

ja sä ikkunassa viivyt liian kauan
joku tulee ja puhkaisee sen kuplan
jossa hetken aikaa hengitit
vielä samaa ilmaa minun kanssani

kadut täyttyvät asfaltin tummuessa

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s