elämän valinnut

painui minuun järki
tarttui ranteisiini kiinni
ennen kun puhuttelivat mua
vain tramalit ja punaviini

sittemmin oon paljon tehnyt
monenlaista järkevää
oon löytänyt luomun ja kivan duunin
ja mies ja koirakin ne mukana pyörii

sitä ennen olin hukassa
mut täytyy myöntää
että välillä on sitä oloa ikävä
kun oli niin helppoa haistattaa
vitut aivan kaikilla
ja painua vaikka keskelle metsää
ja sitten nöyränä ilman rahaa
liftata takaisin keskustaan

ja kun elämää sanelivat vain pikkuiset jutut
pillerit ja alkon aukioloajat vaan
silloin rutiinit oli mielekkäitä
vaikka ne saivatkin tärisemään

silloin ei ollut vastuussa itsestään
tai niin saattoi selittää
vaikka nyttemmin kyllä mä tiedän
kuka tätä ihmistä ohjaa
se naama löytyy peilistä
vaikkei aina niinkään miellytä
mutta pakko on todellisuus kohdata ja kestää
kun oli valittava elämän ja kuoleman väliltä

mä halusin valita elämän
mutta tästä vielä jotain puuttuu
ehkä jonain päivänä suunta muuttuu
eikä tipan tippa houkuta tätä naista enää
sitä ennen mä lenkitän koiraa
lähiruokakaupan ohi
ja entiset kaverit nurkilla nähdä voin
silloin sekunnin kaihoa tunnen
kunnes painun kotiin
pehkuihin peiton alle

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s