uhriksi tuotettu

faijasta tuli lakimies
mutsista lääkäri
siskosta dippainssi
ja minusta…
niin, minusta tuli uhri
selviytyjä
joopa joo

ylioppilasjuhlissa lapsuudenystävän mutsikin itki
oli niin ylpeä minusta, siitä että vaikeuteni selätin
oon kuin jokin näyttelyeläin

jossain käppäisessä
verovaroin tuotetussa keskusteluohjelmassa
minä istun siellä
ja nainen haljussa jakkupuvussa
nyökyttelee ymmärtäväisenä
”miltä se tuntui”
”mitä sitten tapahtui”
ja siinä minä avaudun sitten
kerron lintuperspektiivistä
miltä se tuntui
kun en ollut läsnä siellä
missä sattui minuun niin

missä käsi kosketti sitä kohtaa
jossa lämpö joskus voisi hohtaa
mutta niin ei käynyt minulle
raavittiin sieluni piloille

ja se nainen
sillä on ruskeeta luomivärii
ja se huokaa ja se nyökkää
ja sen silmät vettyy ja sen ääni väräjää

mutta minähän olen selvinnyt
minä olen niin vitun vahva nyt
että voin täällä jotain vertaistukea jakaa
vaikkei minua kiinnosta yhtään
olla häkissä, jalustalla
katsokaa minua, minä olen niin kärsinyt
että on sydämeni paikalla lyijyä nyt

kun sen studion värivalot sammuu
ja se matami siinä vannoo
että minä olen hyvä ja riittävä ja kiitos tästä

niin mun mielessä
pyörii vain kinuskijäätelöä

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s