näissä rappukäytävissä

kuuluu taas kolinaa
ja joku huutaa kovaa
tai ei se ole joku,
se on se neloskerroksen muija
jonka olen nähnyt kävelevän rappusissa
aina jotenkin seiniä pitkin mennen
herpaantuneena ja punastellen

sen mies on oikein mukava tyyppi
avaa aina hissin oven ja päästää eelleen
toivottaapi hyvät päivänjatkot
ja sitten astuu kotinsa eteiseen

ja kun ilta hämärtyy
mä kuulen jostain putkien läpi
kuinka se mies naista sättii
ja nainen, voi kun se on niin nättikin
alkaa kovaan ääneen itkee
mitä ne oikein riitelee, nehän on pareista kaunein

eihän tämä mulle siis mitenkään kuulu
tai no nimenomaan kuuluu, mut kirjaimellisesti
en mä koe, että mun tarttis mitään tehdä
koska näinhän se menee, että jokaisella on omat murheet
ja kuka siihen on mitään sanomaan
että nyt loppuu tommoset alistamiset ja huudot
lyöntien äänet ja ennakkoluulot

voihan se vaan olla
että niillä on huonolaatuiset kalusteet
tai jos sillä naisella on tasapainossa häikkää
niin voihan sekin sen kolinan aiheuttaa
ja ehkä se nainen pitää niin kovaa ääntä
koska sillä on huono kuulo
ja ehkä se mies käyttää sanaa ’huora’ hellittelymielessä
niin kuin jotkut sanoo ”minun oma hanimussukka”
tai ehkä se on jokin roolileikki
se mieskin on juuri sellainen
ettei siitä päällepäin uskois mitään s/m-juttui
mut eikös se usein juuri niin mene
ettei osaa epäillä omii tuttui

mut niinku en mä haluu minnekään poliisille soittaa
mieluummin ootan että se päivä koittaa
kun jompikumpi niistä lähtee pitkässä autossa
kun ei tämmöinen ole minun asia
mulla on mun omatkin huoleni ja sillei
en halua joutua olemaan osana
noin sekavassa kuviossa

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s