säälittävän naisen rooli

olen jo aivan harhainen
on ajatus tämä liian varhainen
kyllä hän vielä kotiin palaa
kun oikein toivon
ja uskon salaa

kyllä hän vielä muuttuu
kun huomaa, että hänen elämästään
jotain puuttuu
hän rakastaa mua kyllä
pelkää vain kaiken täydellisyyttä
eikö niin?

kyllä hän tulee vielä
oon laittanut hyvää ruokaa ja
vaihtanut verhot ja lakanat
ja viikannut hänen paitansa
ja rakastanut häntä aina
ja kertonut hälle sen itsekin
kirjoittanut runoja
ja vihellellyt iltaisin
ratsastanut hänen päällään
ja kuunnellut huoliaan

hänellä on nyt vain vähän vaikeaa
kyllä mä sen ymmärrän
päiviä tekee hän pitkiä
tienaa rahat viskeihinsä
ja reissuihin poikien kaa
kyllä mä täällä kotona odotan
koska kyllähän sitä pitää mennä kun on nuori

kyllä hän mua rakastaa
niin kuin ei ole ketään ennen mua koskaan rakastanut
vihaa mua vähemmän kuin yhtäkään muuta
sillä vihaa hällä on sisällään
sen minäkin nään
mutta kun annan aikaa
hän varmasti palaa
ja voin mä hänet taas rakastaa kokonaiseksi
jos hän antaa siihen mulle luvan

rakennan meille onnellisuuden tuvan
jos hän tahtoo niin

2 kommenttia on “säälittävän naisen rooli”

  1. Vapaa sanoo:

    Elämä on jokaisen oma
    toisen ottaa ei voi omakseen
    elää ei voi puolestaan
    suuntaa ohjata voi vain omaansa.
    Alistaa itsesi jos annat
    synnin suurimman suoritat.
    Väitä en jumalaa olevan
    siihen usko en itsekään.
    Synti väärinteko itseä vastaan on.
    Elämän hukkaan heitto
    valehtijalle uhraaminen
    hyväksikäyttäjälle antautuminen
    itsensä pettäminen.
    Sen suurempaa
    sen pahempaa
    tehdä ei kukaan voi.
    Valehtele mulle
    valehtele äidille
    valehtele kelle haluat.
    Vaan peiliin katsoessas
    päästä vain totuus huuliltas.
    Mikä on arvokkain mitä on?
    Hallussas paljon lie.
    Tavaraa, asiaa.
    Rakkaus toista kohtaan.
    Toisen tunteet sinun suuntaan.
    Työ, toiveet, lapset, lemmikit.
    Ja tosi on sana tuo: suurin niistä on rakkaus.
    Vaan ei rakkaus toisen luo.
    Rakkaus omaan elämään
    kunnioitus ihmiseen sisällään.

    Jos tarinasi totta lie
    PAKKAA KAMPPEET JA JUOKSE!
    Jos kumppanisi paholainen tarua lie
    lukijalle se julkaise.

    Jos tarinasi totta lie
    ja itselles aina ja uudestaan
    valehtelet aina vaan.
    Tulkoon enkeli valkoinen
    näyttämään sinulle totuuden.
    Jumalaan usko en,
    mutta vuokses rukoilen.
    Pyydän päiviä monia
    polullesi rehellisiä
    vapaina tyrannista
    rakkaudesta valheellisesta.
    Pyydän että valon näät
    vielä kun elät ja hengität.

    Ohjeen vielä annan
    totuuden pienen siemenen.
    Muita syyttää voi et koskaan
    kukaan puolestasi ei voi päättää.
    Sinä itse polkusi valitset
    sinä astut kaikki askelet.
    Päätös ja vastuu
    ne on sinun.
    Puolestas lähteä
    pois voi ei kukaan.
    Jos toisin ois, olisit jo pois.

  2. hateriot sanoo:

    kiitos, vapaa. on vaikea edes kuvailla sitä liikutuksen määrää, jota kommenttisi seurauksena koin. puhuttelevaa ja syvälle osuvaa, olet niin oikeassa. mitä nöyrin kiitos sinulle kommentistasi, arvostan ihan miljoonasti.


Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s