mites nää toimivat työyhteisöt

mitä sä huudat mulle
olenko mä tehnyt jotain sulle
minkä takia sä mua kyttäät
ja heti perään jostain lyttäät

ei tää nyt ihan mene niin kuin lukee ohjekirjassa
me ollaan kuule ihan samassa asemassa
ihan turhaan siinä egoasi pönkität
ja kahvitauolla mua syyllistät
kun ei täällä voi kukaan sillä tavalla johtoa ottaa
vaikka perehdytys kusee ja kaikki on retuperällä
sun ja mun tehtävänä on kuitenkin ihan samat jutut
sä vaan luulet olevasi joku alan guru
vaikka ihan samat esseet me ollaan aikanaan väännetty
ja tämäkin työpaikka suhteilla käännetty

jos karpolla olis vielä asiaa
tää saattais sitä kiinnostaa
ei oikein auta työsuojeluvaltuutetut eikä muut
kun on pienempi firma ja sen kyllä tietäis
kenen pää olis ensimmäisenä pölkyllä
sähän kun pelaat pomon kanssa sählyä
ja noi muut on lunastaneet paikkansa
niin mun rooliksi jäisi sitten lentää mäkeen
samalla kun sä haluaisit tuhota vähän lisää väkee
sun urakehitys on haaskaksi maalle
kun joutaisit suorin tein vastuun alle

mitä sä siis huudat mulle
ihan kuin olisin jotain velkaa sulle
anna nyt jo olla
älä tee itestäs enempää nollaa

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s