eräänä aamuna

mä tuun kotiin raskaan yövuoron jälkeen
sain lähteä pois kesken, kun mulle nousi kuume
aamuaurinko nousee ja hissi on rikki
kapuan rappuset kutoseen
ja hapuilen silmät ristissä avaimet

riisun eteiseen trenssin
otan alleni penkin
huokaan syvään
pyyhin silmät
ja vasta silloin näen
että lattialla on vieraat kengät

jähmetyn, jäykistyn
ilmeeni kiristyy
ehkä siihenkin on yhtäkkiä syy
mikset sä haluu mua lähestyy
ja ehkä mä olen ollut liikaa töissä
samalla kun sä olet viihtynyt öitä poissa
mutta mä olen aivan ällikällä lyöty
yhtäkkiä sisältä jotain syöty

ja mä riisun mun omat avokkaat
ja astun hiljaa sukkasillani olohuoneen poikki
katson kuinka sä makaat
sylissäsi kovin kaunis
nainen vaaleissa hiuksissaan

enkä mä oikein tiedä
mitä mä tässä hetkessä haluun
katson vaan teitä hiljaa
ja mun päässä lyö tyhjää
en mä oikein osaisi sanoakaan mitään

sitten se nainen herää
ja mä huomaan, et se on tyttö vasta
sen silmissä vilahtaa järkytys
mut mä en sano mitään
mä katson vaan hiljaa

sitten säkin heräät
kun tyttö potkaisee sua nilkkaan
sä nouset äkkiä ylös
tyttö vetää peiton päälleen
mä en tajua liikahtaakaan
sä alat huutaa, pyydät anteeksi
tyttö pukee ylleen
lähtee nopeasti

mun rakennekynnet on painaneet kämmeniin kuopat
sä heilut mun edessä, otat kiinni mun kädestä
mä katson sua lasittunein silmin
kuumeisesti ja näen edessäni filminauhan
sinusta ja minusta
mä en halua enää olla täällä

lähden olohuoneeseen
aurinko on jo noussut
sä katsot mua silmiin
haluat mun sanovan jotain
sanon: ”jotain”

ja kun suljet oven takanasi
mä itken vasta myöhemmin

3 kommenttia on “eräänä aamuna”

  1. Bea sanoo:

    Koskettava ja hyvin todentuntuinen runo. Kirjoitat hyvin, jään mielenkiinnolla seuraamaan blogiasi. Iloista kesää! 🙂


Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s