päästän irti vihasta

päästän irti vihasta
katson jatkossa onnea
annan kaiken saapua
mitä elämältä haluan
päästän irti pettymyksistä
annan surun olla
ja keskityn tähän hetkeen
sen hienoon tenhoon
ja hennosti halaan
kaikkea elon rientoa

mä luulin liian pitkään
että menettämällä vihan
irrottaisin kaikesta
mutta vaikka vihasta sain merkityksiä
huomaan nyt, et se oli lähinnä sairasta
ja suurempaa vahvuutta osoittaa
kun osaa irti päästää

se ei liity mitenkään armoon
tai anteeksiantoon
mä vaan päätin jättää taakse
vihan, joka ei vie mua minnekään
tilalle otan ilomielin raivon ja kiukun
joiden kautta asiatkin liikkuu
mutten enää tunne sitä ihmistä
jonka silmistä
paistoi pelkkä syvä katkeruus
ja nyt tiedän ilollekin syyn

kun en ole yhden tunteen puristuksessa
vaan saan vapaasti hengittää
ja löydän joka päivä uuden syyn elää
katson maailmaa aivan uudella tavalla

elämä on niin henkistä
että se on sairaan kaunista
mä rakastan näitä katuja
ja tätä olemisen raikkautta
kun niskaa ei paina mikään
olen puhaltanut vihan tainnoksiin

mä olen tässä ja nyt
vastuussa itsestäni
ja se on paras lahja
minkä olen koskaan itselleni antanut
mä päästin irti vihasta

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s