nykyajan nomadit

etsin metroasemaa raisiosta
en oo kotosin oikein mistään
muutan sinne missä muut tekee toisin
en sitoudu mihinkään
meen eteenpäin, en kelloja kyttää
ajelehdin, annan virran viedä

katson puijon tornia tampereella
syön sushia virtain abc:llä
liikun nopeemmin kuin valo tai ääni
etsin itseäni jossain vitun kajaanissa
valtion rautatiet, peukalokyydit
mä oon aika levoton lyyli

laivalla huiskutan kaikille niille
jotka olen jättänyt taakseni
kun elämä on pyytänyt mukaansa
ja mun on täytynyt sitä tahtoa kuunnella

oon elossa, käyn tuulella
kun näen lasten nauravan senaatintorilla
ja sen jälkeen gerbystä herään
suunta kohti itää
kiviä potkin matkalla
mua ei estä mikään

taksilla huristelen pitkin lahtee
sitten oonkin jo toispuol jokkee
huomenna tahdon rajojen yli
kun riittää tää suomen
ilmapiiri ja oon enemmän
kuin pelkkä tuuliviiri
asettuminen on tympeetä hommaa
mä meen vielä nyt
ku ei kukaan mua stoppaa
elämän realiteetit on hanttihommista tutut
hei tuu kattomaan, näytän sulle oulusa yhen jutun

ja perille myö mennähän
kun olemma valmiita
kun nyt vaan löytyis se paikka
jossa voisin olla kotona!

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s