entä jos se syntyy?

tiesittekö
että aina ehkäisy ei auta
ja aborttikin voi epäonnistua
vatsa kasvaa ilman oireita
tai olla täysin kasvamatta
ja samalla
kohdussa kehittyy ihmiselämän uusi muoto
sellainen pieni limaklöntti
jossa on minua ja toista
kokonaan

entä jos se syntyy?
entä jos yhtäkkiä huomaan olevani äiti
vaikken lasta koskaan halunnut
mitä mä sitten teen?
voiko sen palauttaa
entä jos se on kehitysvammainen?
en mä ole siihenkään valmis

mitä jos oon vetänyt röökiä askin päivässä
ja loppuajat viskiä
käynyt öisin bileissä
joissa kukaan ei tunne toisiaan
mutta joissa on paljon kaikkea syntistä
niin mitäs jos mä olen pilannut jo kaiken
jos se lapsi syntyykin?

tai mitä jos se lapsi on ihan väärään tilanteeseen
jollekin lomamatkan miehelle
tai omalle pomolle
entä jos se on syntymässä kaikesta huolimatta
mitä jos mulla on just huippuduuni
ja aattelin juosta maratonin
mitä jos syön vain puista putoavia hedelmiä
niin eihän sillä ole, mistä kehittyä
mitä jos mä olen syömishäiriöinen
ja kamalan epäileväinen
entä jos kuulen ääniä
ja tunnen vääriä ihmisiä

niin entä jos se syntyykin?

mä luulin kaiken olevan selvää
sillä yhdellä pillerillä

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s