myötävauvakuume

mulla kun ei ole lapsia
niin olen paras kasvattaja
keksin aika usein sääntöjä
joissa ainakin pysyä
meillä syötäis aina luomua
eikä kukaan koskaan huutais
ja mä selittäisin aina vaan kuuliaisesti
mistä lehmät lentää ja miks viskibasso ei oo soitin

bussissa mun lapset olis nätisti ja miettis avaruutta
pianotunneilta ne kärrättäis vain lukemaan
sit ne briljeerais shakissa
ja meitsi olis ylpeä

mulla olis omat ihmelapset
ei lainkaan äpärät
vaik olisin yh-mutsi
olisin aina hilpeä
laulaisin päivät ja yöt
samalla ku piltit velliä syö
sitten mun kupeitten poukamista
ei tulis nicoja ceellä
ja me katottais vaan muumeja
eikä mitään adhd-monsuuneja

ne ei olis mitään vapaan kasvatuksen hedelmii
vaan mun diktatuurin käpyjä
ne oppis jo pienestä pitäen
pitämään rotia
ja voisin niihin luottaa
niin kauan kunnes kuolo minut koppaa
sellainen olisi se tarina
miksen ole jo raskaana!

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s